Default Category
-
Breaking the Trade-Off Between Efficiency and Service (Spanish version)
Frei, Frances X.Article HBS-R0611EService and Operations Managementdiagnosing the behavioral problem, designing an operating role for customers that creates new value for both parties, and testing and refining approaches for influencing behavior.Starting at €8.20
-
Pilgrim Bank (B): Customer Retention (Spanish Version)
Frei, Frances X.Case HBS-605S19Service and Operations ManagementComplementa el caso (A).Starting at €5.74
-
Field Service for Corporate Clients (Spanish version)
Frei, Frances X.; Edmondson, Amy C.; Hajim, CoreyCase HBS-606S38Used as part of the first module of a course on Managing Service Operations, which addresses managing the operating role of customers (606-032). Explores the highly successful PC and low-end server manufacturer's entry into the large-scale server market in the United States. A key difference of this new market is the intense service element required to support the larger hardware. Specifically, the industry standard is to have a technician onsite...Starting at €8.20
-
Managing Employee Retention (Spanish version)
Frei, Frances X.; Campbell, DennisCase HBS-607S04Service and Operations ManagementUsed as part of the third module of a course on Managing Service Operations, which addresses how managers can inform their decisions with customer data (606-097). Provides a retailing context in which employee retention strategies are explored through analyzing detailed store-level data.Starting at €8.20
-
Innovation at Progressive (B): Homeowners Insurance (Spanish Version)
Frei, Frances X.; Rodriguez-Farrar, HannaCase HBS-608S05Service and Operations ManagementAnaliza si progresivo, estrictamente una compañía de seguros de automóviles, debe entrar en el mercado de seguros del dueño de la casa. La decisión fundamental es si las competencias que hicieron progresiva a tener éxito en la industria de seguros de automóviles se puede traducir en la industria de seguros del dueño de la casa.Starting at €5.74
-
Store24 (B): Service Quality and Employee Skills (Spanish Version)
Frei, Frances X.; Campbell, DennisCase HBS-614S06Service and Operations ManagementComplementa el caso (A).Starting at €5.74
-
La conducta del consumidor, ejercicio (E)
Deighton, John; Fournier, SusanCase HBS-503S23MarketingLos estudiantes son instruidos para entrevistar a un comprador reciente de un producto de alta implicación o servicio en profundidad acerca de su / sus experiencias de propiedad y uso. El ejercicio proporciona a los estudiantes la comprensión de primera mano de conceptos importantes en el consumo de dominio (por ejemplo, la satisfacción del cliente, significado del producto, lealtad a la marca).Starting at €5.74
-
La conducta del consumidor, ejercicio (F)
Deighton, John; Fournier, SusanCase HBS-503S24MarketingLos estudiantes son instruidos para entrevistar a un comprador reciente de un / producto o un servicio de alta implicación del ego-expresiva en profundidad acerca de su / sus experiencias de propiedad y uso. El ejercicio proporciona a los estudiantes la comprensión de primera mano de conceptos importantes en el consumo de dominio (por ejemplo, la satisfacción del cliente, significado del producto, lealtad a la marca).Starting at €5.74
-
Building Brand Community on the Harley-Davidson Posse Ride (Spanish version)
Fournier, SusanCase HBS-505S11MarketingThe second Harley-Davidson Posse Ride, a grueling 2,300 mile, 10-day trek from South Padre Island, Tex., to the Canadian Border is billed "for serious riders only." Harley Owner's Group (H.O.G.) Director Mike Keefe must decide whether this rolling rally deserves a place in the H.O.G. product line, and if so, what philosophy and tactics to adopt in future design. This case helps students get inside one of the world's strongest brands to consider i...Starting at €8.20
-
PokémonTM: ¡Hazte con todos!
Fournier, SusanCase HBS-506S23MarketingPara maximizar su eficacia, los casos de color deben imprimirse en color. Pokemon, el nombre coloquial dado a una colección de 150 criaturas fantásticas, inspiradas en animales con poderes orgánicos y la capacidad de evolucionar, son las estrellas de los videojuegos, el comercio de los juegos de cartas y dibujos animados de televisión. Concebido en Japón en 1996, se convirtió rápidamente en Pokemon fenómeno juguete favorito de la nación, y atrajo...Starting at €8.20