HBSP (USA)
-
What Are Business Models, and How Are They Built?, Module Note (Spanish version)
Christensen, Clayton M.; Johnson, Mark W.Case HBS-615S01Service and Operations ManagementStarting at €8.20
-
The White Space Between: Dealing with Industry Discontinuity--Finding Opportunities in Tectonic Industry Change
Johnson, Mark W.Book Chapter HBS-5771BC-ELeadership and People ManagementUnpredictable, revolutionary forces from outside the market can alter the course for everyone in the race. But tectonic industry change-when whole industries suffer an unforeseen shock, collapse, or form anew-opens up uncharted territory for companies between what was and what is to be, or what company transformation experts call the "white space between." In this chapter, chairman of Innosight and strategic innovation thought leader Mark W. John...Starting at €8.20
-
Designing a New Business Model: Finding an Ordered Structure to Unlock Creativity
Johnson, Mark W.Book Chapter HBS-5776BC-ELeadership and People ManagementWe're all familiar with stories of visionary leaders whose brilliant insights revolutionize the market. But all of these inspiring stories can be downright depressing. No one wants to depend on something as fickle as inspiration to create a new business. And you shouldn't have to, says strategic innovation expert Mark W. Johnson. Indeed, conceiving of a truly innovative new business model does not need to be a matter of imagination and serendipit...Starting at €8.20
-
Dinámicas Competitivas en los Videojuegos Caseros (A): La Era de Atari.
Coughlan, Peter J.; Freier, DebbieCase HBS-703S25StrategyCuenta la historia del ascenso y caída de Atari Corp., el jugador dominante en la arcada y de vídeo doméstico juegos en la década de 1970 y principios de 1980. Durante este período, Atari creció de una inversión inicial de $ 500 en un hombre $ 2 mil millones en ingresos por empresa años, convirtiéndose en la compañía de más rápido crecimiento en la historia de los Estados Unidos. El paseo salvaje llegó a un alto que se estrella en 1983, sin embar...Starting at €8.20
-
La Dinámica de la Competencia en los Videojuegos Caseros (C): El Génesis de Sega
Coughlan, Peter J.Case HBS-703S27StrategyDescribe el lanzamiento de la consola de 16 bits Génesis de Sega en 1988 y su efecto sobre la competencia de Nintendo. Un reescrito versión de un caso anterior.Starting at €5.74
-
La Dinámica de la Competencia en los Videojuegos Caseros (D): El Super NES de Nintendo
Coughlan, Peter J.Case HBS-703S28StrategySienta las bases para el lanzamiento de Nintendo de su consola Super NES en Japón y en los Estados Unidos y describe la reacción del consumidor a la consola frente a la de su principal competidor en el momento, Sega. Un reescrito versión de un caso anterior.Starting at €5.74
-
La Dinámica de la Competencia en los Videojuegos Caseros (E): El Auge del 3DO y Juegos de 32 Bits
Coughlan, Peter J.Case HBS-703S29StrategyDescribe el lanzamiento de la innovadora compañía de videojuegos en casa, 3DO, que había desarrollado un sistema innovador que ofrece procesamiento de 32 bits y el software de CD-ROM. Examina la dinámica competitiva en la industria de los videojuegos en casa desde 1970 en el nuevo milenio.Starting at €5.74
-
Anticipating Competitive Actions (Spanish version)
Coughlan, Peter J.; Freier, Debbie; Lee, Kaiho PatrickCase HBS-704S08StrategyBefore taking competitive action, managers must anticipate the actions of their competitors. This can only be accomplished by performing thorough competitor analysis.Starting at €8.20
-
Estrategia de gestión del conocimiento en DaimlerChrysler
Rukstad, Michael G.; Coughlan, Peter J.; Johnston, CarlCase HBS-711S31StrategyProporciona una visión general de la gestión del conocimiento y la estrategia de gestión del conocimiento de DaimlerChrysler en relación a su competencia.Starting at €8.20
-
Developing Disruptive Ideas
Anthony, Scott D.; Johnson, Mark W.; Sinfield, Joseph V.; Altman, Elizabeth J.Book Chapter HBS-4551BC-EStrategyInnovation isn't predictable. However, remembering key principles and following the straightforward process for generating disruptive ideas that is outlined in this chapter, can reliably increase the odds of coming up with a high-potential idea. This chapter is excerpted from "The Innovator's Guide to Growth: Putting Disruptive Innovation to Work."Starting at €8.20