HBSP (USA)
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GROW: Using Artificial Intelligence to Screen Human Intelligence
Bernstein, Ethan S.; McKinnon, Paul D.; Yarabe, PaulCase HBS-418020-ELeadership and People ManagementOver 10% of all 2017 university graduates in Japan used GROW, an artificial intelligence platform and mobile app developed by Tokyo-based people analytics startup IGS, to recruit for a job. This case puts participants in the shoes of IGS founder and CEO Masahiro Fukuhara, a first-time entrepreneur, as he considers the varied ways the "big data" he is collecting is being used--and whether some uses promised more meaningful (or less potentially mis...Starting at €8.20
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Zebra Medical Vision (Spanish version)
Greenstein, Shane; Gulick, SarahCase HBS-620S05EntrepreneurshipWhat should they do next at Zebra? Should they work on the accuracy of the already-developed algorithms, or continue to develop many new tools? If they chose to develop new products, which applications should they address? And how should they go to market?Starting at €8.20
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Dinámicas Competitivas en los Videojuegos Caseros (A): La Era de Atari.
Coughlan, Peter J.; Freier, DebbieCase HBS-703S25StrategyCuenta la historia del ascenso y caída de Atari Corp., el jugador dominante en la arcada y de vídeo doméstico juegos en la década de 1970 y principios de 1980. Durante este período, Atari creció de una inversión inicial de $ 500 en un hombre $ 2 mil millones en ingresos por empresa años, convirtiéndose en la compañía de más rápido crecimiento en la historia de los Estados Unidos. El paseo salvaje llegó a un alto que se estrella en 1983, sin embar...Starting at €8.20
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La Dinámica de la Competencia en los Videojuegos Caseros (C): El Génesis de Sega
Coughlan, Peter J.Case HBS-703S27StrategyDescribe el lanzamiento de la consola de 16 bits Génesis de Sega en 1988 y su efecto sobre la competencia de Nintendo. Un reescrito versión de un caso anterior.Starting at €5.74
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La Dinámica de la Competencia en los Videojuegos Caseros (D): El Super NES de Nintendo
Coughlan, Peter J.Case HBS-703S28StrategySienta las bases para el lanzamiento de Nintendo de su consola Super NES en Japón y en los Estados Unidos y describe la reacción del consumidor a la consola frente a la de su principal competidor en el momento, Sega. Un reescrito versión de un caso anterior.Starting at €5.74
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La Dinámica de la Competencia en los Videojuegos Caseros (E): El Auge del 3DO y Juegos de 32 Bits
Coughlan, Peter J.Case HBS-703S29StrategyDescribe el lanzamiento de la innovadora compañía de videojuegos en casa, 3DO, que había desarrollado un sistema innovador que ofrece procesamiento de 32 bits y el software de CD-ROM. Examina la dinámica competitiva en la industria de los videojuegos en casa desde 1970 en el nuevo milenio.Starting at €5.74
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Anticipating Competitive Actions (Spanish version)
Coughlan, Peter J.; Freier, Debbie; Lee, Kaiho PatrickCase HBS-704S08StrategyBefore taking competitive action, managers must anticipate the actions of their competitors. This can only be accomplished by performing thorough competitor analysis.Starting at €8.20
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Estrategia de gestión del conocimiento en DaimlerChrysler
Rukstad, Michael G.; Coughlan, Peter J.; Johnston, CarlCase HBS-711S31StrategyProporciona una visión general de la gestión del conocimiento y la estrategia de gestión del conocimiento de DaimlerChrysler en relación a su competencia.Starting at €8.20
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Sensing (and Monetizing) Happiness at Hitachi (Spanish version)
Bernstein, Ethan S.; Marton, StephanieCase HBS-418S11Leadership and People ManagementInspired by research linking happiness and productivity, Hitachi had invested in developing new "people analytics" technologies to help companies increase employee happiness. Hitachi had begun manufacturing high-tech badges that quantify a wearer's activity patterns. Data from these devices revealed an unusually high correlation between certain patterns of activity and a person's subjective sense of happiness at work. Unlike mood rings or even f...Starting at €8.20
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Trouble at Tessei, Teaching Note
Bernstein, Ethan S.; Buell, Ryan W.Teaching Note HBS-616031-EService and Operations ManagementIn 2005, Teruo Yabe is asked to revive Tessei, the 669-person JR-East subsidiary responsible for cleaning its Shinkansen (""bullet"") trains. Operational mistakes, customer complaints, safety issues, and employee turnover are at or near all-time highs, even as the demands on Tessei continued to grow. Given previous leaders' failed attempts to fix Tessei's problems with increased managerial monitoring and controls, Yabe seeks a creative approach...Starting at €0.00